Obrázky dokreslují to, co svým webem chcete čtenářům sdělit. Bez obrázků by byly články, stránky nebo produkty v e-shopech neúplné. Něco by tomu chybělo.
To něco je zaujmutí návštěvníka webu, který je také potenciálním zákazníkem.
Správně zvolenými obrázky můžete nadchnout návštěvníka, aby si produkty, které nabízíte zakoupil nebo, aby se začetl do nejnovějšího článku, který jste napsali.
Ale i obrázky, které na web umístíte mají svá pravidla.
obrázky na notebooku

  1. Obrázek by neměl mít velkou velikost

Velké obrázky zabírají zbytečně místo na webhostingu (každý webhosting má nějakou kapacitu, a když ji překročíte, musíte si připlatit za jeho navýšení), stránky se pomalu načítají a celkově omezují rychlost webu. A čas jsou dneska peníze.
Většina návštěvníků chce mít stránky načtené teď hned.  A pokud jejich načítaní trvá delší dobu, z webu odejdou. Na načtení webu nepočkají.
A to nechcete, přicházet o návštěvníky a potenciální zákazníky.

  1. Pojmenování obrázků

Obrázky byste neměli pojmenovávat např. 001 nebo nechávat název z fototoapparátu DSC001. Také by se v názvu neměly objevovat háčky a čárky.
Správný název obrázku, který umisťujete na web je bez diakritiky a s popisem toho, co na obrázku je. Například fotoapparatcanon.

  1. Kvalita obrázku

Na web umisťujte jen kvalitní fotky. Ale kvalitní fotka neznamená, že má 10 MB. Ta na web nepatří, viz. bod 1.
Kvalitní fotka může mít jen 400 kB, ale nesmí být rozmazaná, neměla by být moc tmavá nebo naopak světlá. Pokud fotíte s bleskem neměla by být přesvícená.
Kvalitní fotka by měla být pěkná na první pohled, měla by mít příjemné barvy, které oku lahodí, a které navozují příjemné pocity návštěvníkovi webu.
chytrý telefon

  1. Fotka má souviset s tématem

Pokud máte stránku zabývající se třeba jógou, měli byste na ni mít fotky lidí, kteří cvičí jógu, příjemného prostředí, ve kterém se nechá relaxovat.

Written by